5 Easy Facts About برنامه غذایی رژیم کتوژنیک Described

Wiki Article

برای خروج از کتو باید با برنامه باشید! باید بدانید چه می‌خورید و چگونه می‌خواهید دوباره کربوهیدرات‌ها را به رژیم غذایی خود وارد کنید.

بااین‌حال اگر فردی که از یک برنامه کتوژنیک پیروی می‌کند به مدت یک ماه وزن کم نکند، به او توصیه می‌شود تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود ایجاد کرده و با یک متخصص تغذیه برای ارزیابی دقیق رژیم غذایی خود صحبت کند.

محل ذخیره چربی در پیامدهای سلامتی تاثیر به سزایی دارد. دو نوع اصلی چربی عبارتند از چربی زیر پوستی که در زیر پوست شما قرار دارد و چربی احشایی که در حفره شکم شما جمع می‌شود.

ما رژیم می‌گیریم که علاوه بر داشتن اندام زیبا و متناسب، سلامتی را هم به دست بیاوریم. رژیم گرفتن نباید به قیمت از دست دادن سلامتی، تمام شود.

به‌طور خلاصه، رژیم کتو رژیمی است که کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند و فواید زیادی برای سلامتی دارد. هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کنید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت می‌کند.

ادوینا کلارک رئیس تغذیه و تندرستی یاملی می‌گوید: «پیش‌بینی اینکه بدن فرد چه واکنشی به کنار گذاشتن رژیم کتو نشان می‌دهد، دشوار است.

تحقیقات نشان می‌دهد که این رژیم غذایی فواید سلامتی مختلفی برای بدن شما از جمله کاهش وزن، بهبود کنترل قند خون و افزایش عملکرد ذهنی دارد.

بوی بد نفس در رژیم کتوژنیک موقتی است و بعد از چند روز اول از بین می‌رود. برای به حداقل رساندن این مشکل می‌توانید از نکات زیر بهره ببرید:

این امر می‌تواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد.

اما زمانی که وزن به سرعت کاهش یابد، به همان سرعت هم می‌تواند به حالت عادی برگردد. پس تثبیت وزن در رژیم کتوژنیک یکی از ارکان مهم برنامه غذایی است.

 رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند‌کردن پیشرفت آن کمک کند. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات از جمله در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد رژیم کتو موجب بهبود میکروبیوم‌های روده می‌شود.

بعد از خروج از رژیم کتو احساس گرسنگی غالب می‌شود بنابراین مصرف پروتئین سالم در کنار کربوهیدرات مهم است.

مصرف مکمل منیزیم یا خوردن بیشتر غذاهای کم‌کربوهیدرات و غنی از منیزیم، می‌تواند به شما در رفع نیازهای روزانه کمک کند.

یکی از انواع این رژیم دوره‌ای، شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیرکتوژنیک، در طول هفته‌ است.

Report this wiki page